Search This Blog

Apr 22, 2012

best ke kalau ada kakak?

assalam..

maka dengan yang sedemikian, harini hari ahad.. aku keje arini.. tapi cam biasa..takde keje sgt selain dari online facebook dan buat report.. cool tak? tp terhad pada hari ahad je..sbb ahad HQ kat subang offday kan.. so masa dari kul 9 pagi sampai kul 6ptg aku manfaatkan dengan sebaiknya **iaitu online,bace paper dan rilex2~like a boss gitu**

then this coming 26th april my dearest only sister cik nina akan pulang ke pangkuan keluarga buat seketika dari pengajan the matrik reloaded dia tu.. *nape rasa cam ayat skema jek.erk lantaklew*
so me and my dad n my grandatuk akn pegi amik dia kat kepala batas tu nanti..means aku kena travel lagi..adoiii baru je travel 2 mingu lepas kena jalan2 lagi...erkk kan best kalo incik fuzi pn ikut same..iskk

ok la..speaking of my adik and my only adik pmpuan ni.. dia ni mmg kalo balik rumah mmg nk conquer sume dari bilik aku hinggalah bilik air..erkk abaikan yang tu.. tp kadang2 best jgk ada adik pmpuan ni.. dpt share things kan..dia pn selalu share story mory ngn aku pasal hal dia... aku pn selalu sibok nk amik taw tentang dia especially love life dia... aku prihatin bab tu sbb aku kena jaga dia baek2.. tp so far sume benda dia cite kat aku, kakak dia yang baek hati dan bertauliah ni..hahahaha ... ada benda yang aku skong dan ada benda yang aku sangkal habis2an... takpe aku perabih duit untuk dia blajar asalkan dia cemerlang dan berjaya dlm education dia.. **pasni nina, ko tak payah nk pnjam PTPTN ke, MARA ke ...nanti aku je yang sponser ko..tp kena ikut terma dan syarat2 yang akan ditetapkan lah hahhaa tp kalo ko dapat scholarship lagi, Alhamdulillah berkat ko ngaji sungguh2**

me left, nina n my beloved ummi :)
 untung la dia ada kakak cam aku.erkk puji diri sndiri jap tp kadang2 terfikir jgk..kan best kalo ada kakak.. i mean aku ada kakak..huhhhhh aku ada abg je n abg aku tu xleh arap pn erk  dapat jgk la aku share2 perkara ngn best2 ngn dia...best ke ek kalo ada kakak???

things that i wanna do with my kakak IF i have one:-
~ dapat pnjam brg2 dia..hahaha
~ dapat pegi shoping sama2..
~ dapat mintak duit kat dia..
~ dapat gosip2 ngn dia.. *cool*
~ dapat share masalah ngn dia *for now..aku takde sape nk share mslh kcuali pd incik tunang sobs3*
~ dapat abg ipar yang best2 *nnti blh paw dia haha*
~ dapat ajak teman aku pegi jogging..hukhukhuk
# tp tu sume angan2 jek..tak mgkin aku akan ada kakak kandung untuk semua itu... cuma, aku rasa aku kena jadi kakak yang cam tu pada adik2 aku...hurmm *matila kalo hari2 dorg mintak duit ngn aku.iskkk

org kata the bestest BFF is our own sister kalo yang pempuan nye lah.. err tp skrg ni antara aku ngn adik aku nina tu mcm kuceng parsi ngn kuceng siam phm? masing2 nak show whos the boss ~of coz la aku kan aku kakak...hahahaha tp aku akan perbaiki skill 'ke-kakak-an aku ni ...sebab....skrg ni aku rasa im too harsh on them.. i mean im too garang kot..pastu aku pantang btl kalo dorg menjawab neh ..kalo menjawab ngn aku takpe lah..ni kalo dorg mjawab ngn umi aku..mmg kena la belt ke towel ke kat badan tu haa... kejam? tak kot.. ada la cara2 dia kan.. huhuhu..

time paycheck lagi la best.. especially nazim tu my youngest brother...asal ujung bulan je suh aku belikan cd muvie terbaru.. tp hari2 buat hal ngn aku...iskk tp dah nama pn adik kan....nak xnak kena turutkan jgk selagi tak membebankan aku..erkk

KALAU aku ada kakak im pretty sure me and 'kakak' aku tu gonna have a relationship that is so cool and awesome... but however , i DONT have one.. but im the KAKAK here so i have to be a good kakak for my adik2 kan.. especially nina... hurmm eventho we both slalu argue and sometime she is sooooo irritating and annoying ..she is still my little sister and i love the fact that im being a good sister, so far..errr..

tak kira how irritating, annoying, intractable, stubborn or wat ever...she;s the only sister i had and i have to take care of her sampailah she'll get married **of coz its still a long way to that time oke**

nina on left, me right hihi ;p
just want her to knw that, i love her and i'll always be there for her... hurmmm even after i got married pn..hehehhehehe

p/s: kan best kalo abg dpt cuti n ikut by pegi amik nina same2..huk3

No comments:

Post a Comment

surat-surat untuk ku... hihi