Search This Blog

Apr 23, 2012

antara toner dan moisturizer hihi

memang btl ape umi aku cakap..mmg susah nak puaskan hati semua org.. mesti ada je perkara lain jadi..
kita rasa kita buat benda betul dah.. tapi sebenarnya apa yg kita buat tu sedikit sebanyak blh jadi salah paham pada pihak lain..

bila kita lakukan kesalahan tu, org automatic akn judge kita bad ass and memang susah dah nk gain back the trust.. tapi, masalahnya, kadang2 org yg buat kesalahan tu la cepat sedar dan bertaubat berubah akan kesalah dia ..tapi org lain terus terusan condemn kesalahan yg lalu dia buat tu je.. x adil la mcm tu ..

aku takut betul la kalau ada perkara yang aku buat or cakap tu didouble meaning kan oleh stgh pihak,. aku memang takut gile kalo pkara yang aku buat or cakap tu disalah ertikan or disalahpahamkan iskkk sebab aku dah cuba tuk jadi baek dgn sume org kot.. tp tak leh gak.. sbb tak sume org suka kat kita n tak sume org kita suka... haah mmg ada org yang aku tak suka..tp kalo aku tak suka org tu mmg aku lansung tak akan tegur org tu..sebab malas nk bengkek hati ngn org yang aku tak suka...siyesly..

aku ni memang bukan seorg yang baek, tak reti nk jaga hati org, emo tak tentu pasal, sensitif bagai... mgkin tu aku akui..tapi aku cuba gak tuk berubah dan jadi lebih baik.. member aku penah tikam aku dari blkang, penah dajjal kan aku, dorg fitnah aku bagai.. tu sume dah ckup buat aku serik... pastu tak kan aku nak buat benda yang sama pada org lain? takde motif kot aku nk jadi cam manusia2 jahanam yang penah nk jatuhkan aku... selagi aku mampu, aku kan jaga frenship aku baik2.. aku tak kan kacau org tu selagi org tu tak kacau aku...

salah faham lagi la aku takut btl kalo nk buat sumtin tu..sebab tkt kang org lain yg dituju, org lain yang terasa.. tak kira perkara apa aku buat baik keluarga, incik tunang dan kawan2...kat lua aku mana ada kawan sgt, dunia aku berkisar diantara aku kuarga aku dan keje aku, kwn2 dlam fb je ramai yang btl2 baik dan aku sayang bape kerat je pn...boleh bilang ngn jari.. contohnye aku amik nama short form je la.. SRH, BQ, NAS, JB, PB, RA and few more tp not more than 10 person yang aku blh trust dlm tu..

pening pale aku 2-3 ari ni mikir kan benda yang takde kaitan ngn kerjaya aku pn..erkk.. tapi byk fikir benda yang di sekeliling aku.. lagi mana nk pikir pasal cream kat muka nk pakai yang mana dulu.eerkk..hahaha klakar la plak bila ingt balik.. aku sorg je ke macam tu ke ada lagi gadis2 diluar sna yang tak taw perbezan antara toner ngn moisturizer hahahahahaha naseb baek aku ada tnya BQ sbb aku taw dia byk knowledge pasal bab2 tu.. aku memang jarang sgt nk care pasal face care ni ..sebab dlu mcm boyish sikit so malas nk amik taw.... even dah keje pn malas gak nk care sgt pasal face care smpai lah tahun lepas tu rasa cam i need a change hahaha then start beli brg2 penjagaan muka bagai.. skrg ni aku dah jadi suke sgt nk shoppe barang2 gitu..heheheheh...

dah byk sgt masa aku ngulau harini.. free je takde keje sgt..rasa mengantuk yang amat jugak td.. lepas gi cuci muka baru la ok sikit..tp still tak byk keje..agak nye market tgh slow skrg ni.. after pikom fair pn takde back order..iskkk mati aku nak hit target bulan ni 1.2mil kau! lagi ada 6 hari...tension siot... tp nk wat camne.. dealer2 aku sume jammed stock dah..sian dorg..erm xpelah.. pulun gak insyaAllah harap2 sempat la nk achieve target bulan ni..insyaALLAh... **walaupn aku online ni keje akudah siap jgk cuma takde keje sgt jehuhuhu**

lagi 2 hours to 6pm...nk balik.. huhu ngantuk jer ngn ecod yang sejuk neh... hurmm... whatever it is, i think i should behave my self dan think about other as well.. yeah like i always did..huhh. we cant expect people to like and understand us coz "Jika ada orang berbicara mengenai kita di belakang, itu tanda bahawa kita sudah ada di hadapan." senyum dan jangan susah hati... ingatlah, Allah bersama hambaNya yang bersabar keranaNya.. :)

Terima kasih kawan-kawan! Kamu memang terbaik!
Aku bersyukur kerana dikurniakan kawan-kawan yang baik, kawan-kawan yang boleh mendorong aku ke jalan yang baik, kawan-kawan yang ingin membantu aku di saat aku perlukan, kawan-kawan yang ada disaat aku gembira dan yang ada disaat aku perlukan mereka.

last but not least, I Love All my Friends !

Akan aku doakan kesejahteraan kawan-kawan aku yang aku sayang. Tidak kira anda di mana. Tidak kira anda buat apa sekarang. Tidak kira baju apa yang anda pakai.

p/s: kempunan nk mam pizza ngn abg..ngeeee

No comments:

Post a Comment

surat-surat untuk ku... hihi