Search This Blog

Apr 12, 2012

Aku, Wanita dan Bola sepak


Assalamualaikum...
my one and only team

2-3 mingu ni aku banyak berbicara pasal bola sepak..baek dlm negeri atau luar negara... tp aku memang ambik berat tentang bola sepak tempatan lagi dari luar negara... secara jujur.. untuk bola sepak luar negara tu aku bukan la die hard fan sgt pun..tp sekadar 'ada' team favorite...
Team favorite aku untuk luar negara ialah Manchester United, QPR Rangers (sbb MAS pnya hhihi), Barcelona (sebab ada Messi yg pantas) dan Real Madrid (sbb ada CR yg pnuh dgn skills)
Team forever favorite aku untuk tempatan pulak smestinya Kelantan The Red Warriors !!! Selamanya TRW!


Skrg ni cikaroo2 pempuan2 pn dah suke tgk bola, dah minat tgk bola... tp, suke n minat tgk bola sbab apa?? adakah sebab pemain2 yang tak berapa  hensem gile beraksi kat padang atau pun sebab memang minat dgn skill dan kebolehan yang mereka ada dan keterujaan bila tgk dorg sumbat gol???

Terus terang pada aku, aku senduri dulu tak suke bola..sbb?lambt sgt nk tungu gol ..tp that's the point!!! kesabaran n cabaran sepanjang masa 90min tu...atau pn sepanjang 120min perlawanan.. itulah sebenarnya yang membuat aku teruja nk tgk bola sepak.. .tak dinafikan sebab ada segelintir players yang hot and spicy yg aku minat, contoh Apex hihihi, CR, Messi, dan De Gea..ahaks...

Kita pmpuan bukan bersorak semata2 tgk player encem masuk padang.,.tp aku sendiri, keterujaan terserlah kat situ nk menantikan perlawanan berlansung.. lgpun , tak baek pmpuan bersorak2,dosa taw..hihihihi...
Tapi ada jugak segelintir peminat2 pmpuan ni suke sgt nk tunjuk yg dia 'cool' sebab minat bola dan sebagainya.. takpe..sebab aku pn minat bola jugak..tp so far rasa cam xde nk menunjuk2 sgt kot.. nk maki2 team lain bila kalah tu normal lah..tp ada batas hahaha kita nk kuarkan kata2 ni kena hati2... tak ke naya xpasal2 kita dapt dosa sbb ckp yang x sepatutnyakan.. .pastu sikap sarcastic dlm sesuatu perkara tu pn normal lah.. rata2 lelaki suke pd pmpuan yg minat bola, dan ada jugak yg x suke... kita minat bola jgn sekadar minat semata2... tp tak taw rules permainan, basic knowledge about the game.. apa itu fouls, apa itu panalti, apa itu freekick, apa itu offside dan sebagainya.. kita sorak2, minat2..tp tak taw apa sebenarnya Bola Sepak itu sendiri... aku dulu, mmg taw taw ape pn pasal bola, yg aku taw, asal sumbat gol je sorak..asal team aku suke menang je heboh kat mana2 laman social..tp tu dulu..skrg, semuanya aku dah tahu dan paham..and that makes me more interest and love football/soccer ... it's such a fantastic game to watch.. u have to have courage, spirit and patient to watch a football games... not only screaming like u know what exactly happened when u're eyes see wat u wanna see...erkkk btl ke ayat aku ni..cam tunggang langgang je..hahahahaha  well, dispite all that, wanita yang suke bola sepak, itu Awesome !!!

Cuma ape yg sedih nye, ramai rakyat di malaysia ni lebih mengagung2 kang team luar negara aku pun support jugak tp takde la melampau2..isk berbanding team dlm negeri... sedih mmg sedih ..
Pastu pulak pihak atasan bola sepak negara kita pn lagi makin nk menghancurkan arena bola sepak negara ngn kerenah2 dalaman yang amat menyakitkan hati... .korang bayangkan lah.. .dari ranking  79 pd tahun 1993 menurun dengan mendadak start pada tahun 2009 pd ranking ke 160... pastu naek kejap..n then turn balik pada akhir 2012 sehingga sekarang kita pada ranking 156 !!!!! bangla pn lagi bagus laaa...tak kan korang nk tgk bangla yg duk keje buat bangunan kat msia ni duk atas kita pada ranking dunia...malu beb...amat lah memalukan !!

Baru2 ni TSAM kritik or tegur kita pnya skuad harimau... tapi apa beliau dapat?? digantung 2 tahun 6 bulan... lepas tu..skrg ni, paper tunjukkan kedudukan malaysia pada tahap camne... haaa skrg, bukan betul ke apa yang TSAM suarakan tu???? dah memang jelas prestasi skuad harimau semakin menurun.. tp rajagobal dan FAM macam tak nak berpijak dibumi yang nyata.... bila Tengku Abdullah nak jadi org tengah...tegah,bantah la bagai..sbb apa? sebb takut Tengku Abdullah berpihak pada TSAM??? huhhh macam2 lah.... harap sgt team skuad kita lepas ni boleh tingkatkan prestasi jgn cepat galak dgn kemenangan yg x seberapa tu.. kita juara AFF cup...juara asia...pertahan kan title tu atau tingkatkan lagi title2 yang ada!!!

Hurrmmmm frust memang frust..tapi, apa yg kami rakyat mampu lakukan... cuma bagi skongan tak berbelah bagi pada team negara dan club2 negeri.. untuk team luar negara tu, especially team aku MU tu aku tak kesah sgt menang ke kalah ke...sbb bukan ada kaitan ngn negara aku Malaysia ni pn..cume kalo dorg menang itu 1 bonus buat aku, tersenyum lebar..hahahah kalo dorg kalah..tak kesah pn... taknak jadi cam sesetgh fan yg taasub sgt ngn team2 luar negara neh..... **Euro cup dlm 56hari je lagi..haha kalo aku larat aku tegk..x pn tv yg tegk aku..kekekekek**

skrg ni..gara2 kes TSAM ngn FAM, kat FB siap ada fan page Presiden FAM sila letak jawatan !!! lagi kau... haaa dorg ni mmg protes hbsan la kot kan... well, kita yg xde kuasa ni just dpt tunggu dan lihat je...
harap Rajagobal do sumtin untuk naikkan balik prestasi skuad harimau kita for future..so that kite takkan berada diranking yg memalukan itu (for the record: 156 world ranking )

Enough of mumbling... me just saying my 1cent point of view... this entry were never meant to anyone/anything/anywhatever lahh....

GOMO KELATE GOMO!
GLORY MU GLORY!


p/s: kerinduan pada incik tunang ku mr fuz... smlm MU kalah la ngn wigan..sob3 tp Klate menang 3-1 ngn arema hahahhaha

No comments:

Post a Comment

surat-surat untuk ku... hihi