Search This Blog

Mar 27, 2012

Aku, dia dan kesetiaan.. part 1

Azan subuh mengejutkan aku.. dengan badan yg masih mamai.. aku capai gelas kosong di atas meja sebelah katilku... bangun dan menuju kedapur meletakkan gelas tu... kemudia.. terus melangkah ke bilik air untuk wuduk dan menunaikan solat subuh...

Selesai  subuh. Jam mnunjukan jam sudah pun 6.35min pagi. Aku capai telefon bimbit lalu jariku menaip SMS.
Ringkas pesananku,
"Abg bangun syg, dah subuh..". Selang beberapa mint, aku terus menelefon dia..
"hello abg..dah bangun tak tu?" aku fikir..mgkin dah bangun tapi belum sempat nak balas SMSku
"ye abg dah bgn td, tak sempat nk reply sms awk..baru siap solat" .. jadi btl lah perkiraan aku..
"ohh..ok xpelah..abg rehatla dulu.. sy nak pergi mandi dlu ya syg..."
"ermm ok syg, pergi la dulu" dan terus aku mematikan telefon dan bersiap utk mandi..

"Adoiii time macm ni la kete ni nak wat hal, aku dah la lambat nk masuk office..."
"ermm ibu...kakak pegi dgn motor je lah ek arini.." tidak lupa rutin harianku, sebelum ke pejabat mesti nak kena salam peluk cium ibu ku dulu... wajib tu..
"ok lah hati2 bawak motor tu, jangan dok bawak laju2 sgt ya.." ibu memang begitu, mesti sentiasa ada pesanannya..hehe..
"yes madam!hehe gerak dulu ek..bai2..assalamualaikum" lagi 10min seblum jam 8.30pagi..

Fuhhh smpai2 je office tgk kete boss takde lagi..cuma ada kete engineer kitorg saja...
"hi ean jo san..."
"hey Nur, jo san jo san..harrini ngam2 ah smpai office hehe..nasib baik office ni tak kena punch card.." ean.,dia chief engineer disyarikat kami.
"alaa kalau kena punch card pn, mesti u dah tolong kao tim bagi i kan?hehe ok lah..i masuk dulu ya."

Begitulah rutin harian ku... kadang2 aku pun bosan dgn rutin yang sama setiap hari... pergi keje balik kerja... balik rumah...tdo bagun balik pergi keje...  bosan..tp bersyukur sekurang2 nya aku duduk dgn family dan dpt jaga ibu aku dan luangkan masa besama kuarga.

No comments:

Post a Comment

surat-surat untuk ku... hihi