Search This Blog

Jan 19, 2012

Week Of Love

love myincikfuzi ;p

Despite all the bad things happened, but still i felt so happy.. 
sukar digambarkan dengan kata2...bila kita selalu dilanda musibah, dan lepas tu kita berjaya mengatasinya...
rasa gembira dan syukur tu tak dapt digambarkan... Syukur kerana masih berpeluang untuk memperbaiki kekurangan yang ada.... 

Minggu ni, sesuatu yang sgt baik akan berlansung..InsyaAllah....even byk perkara yang terjadi, tapi we manage to overcome it... hihi and im very thankful for that.. Alhamdulillah.... 

There's nothing more can make u happy other than being with the person or people u loved the most.. my family and my beloved man..incik Fuzi.. he's always be there for me.. at high or low, sad or glad, dark or bright, sick or well, he's there... and i want him always be there..as much as i will there for him to for the rest of my life...

Thank You Allah... 

p/s: Nur sayang abg..

Berfikir: Kawan Makan Kawan




For the past few weeks, everything is messed... im living in an anger.. seriously.
Tak tahu knpa, tp dlm hati ni..rasa marah sgt.. tapi, at the same time, i missed the old time.. when we're close and happy together... but bila dikenangkan balik..rasa nak marah,geram, dan selalu fikir kenapa?"kenapa jadi mcm ni...?kenapa aku?apa aku dah buat kat diaorg...apa salah aku pada dorg? pada org lain itu hal aku dgn org tu..tah lah..." but the thing is..past is past kan..i wanna have a nice and peace new life... 

I took abg joe's advise.. forget the past, live the moment and look for future... when i thought back, its true...
I dont hate anyone.. i just hate back stabber...and i dont accuse sape pn... ianya umum.. sape2 pn tak suka back stabber kan.. ? hey, i do love my friends, but do they love me? wallahuaalam....

well, these i'll keep in mind always:~
Life is too short to waste time hating anyone.Don't hate others.
What other people think of you is none of your business.
Forgive everyone for everything.
Each day give something good to others.
Your job won't take care of you when you are sick. Your friends will. Stay in touch.
Don't compare your life to others. You have no idea what their journey is all about.
Forget issues of the past. Don't remind your partner with His/her mistakes of the past. That will ruin your present happiness.
You don't have to win every argument. Agree to disagree...
    • maksud dia umur kita ni tk panjang sangat utk dibazirkan untuk membenci org lain, utk bergaduh dgn org lain atau utk mengumpat org lain, so jgn membenci org lain walaupun org tu menyakitkan hati kita..mungkin itu salah satu cara dia nak uji kesetiaan kita dgn cara menyakiti hati kita...dari situ dia bole tau kita ni betul2 ikhlas ke tak nak berkawan dgn dia...apa yang org lain fikir pasal kita atau citer pasal kita kat org lain, itu bukanlah masalah kita...itu masalah dia dgn Tuhan...patutnya kita bersyukur ada kawan yg suka mengumpat kita dan bercerita keburukan kita pada org lain sebab semua pahala kebaikkan org tu akan Tuhan berikan pada kita...jadi, nasihat abg, carilah dan berkawanlah dgn org yang suka mengumpat pasal kita dan pada masa yang sama jgn terlibat pulak dgn dia kalau dia mengumpat pasal org lain dan bercerita pula pada kita...maafkan dosa semua org yg berbuat dosa pada kita samada yang kita tak tau atau yang kita tau...besar ganjarannya hanya Allah yang tau...berikan sesuatu atau berikan sumbangan pada org lain setiap hari berupa info yang berguna, ilmu, pelajaran atau sedekah atau pertolongan...pekerjaan kita tak dapat menolong kita bila kita sakit selain memberi kita duit, kawan2lah yang boleh menolong kita bila kita sakit...jagalah persahabatan....tak guna kalau kita ada duit tp tk boleh gunakan duit tu sbb tak boleh nak mintak tolong sesiapa utk belikan sesuatu...jangan bandingkan kehidupan kita dgn org lain...kita tak tau apa yang diorg harus hadapi utk mendapat kehidupan yang macam tu...lupakan kisah lalu...leave the moment...jgn ungkit kesalahan orang lain di masa lalu...ianya akan merosakkan kegembiraan yang sedang dikecapi...dan kita tak perlu menang dalam semua perbalahan atau pertengkaran atau permasalahan...walaupun kita tau kita adalah betul...bersedia untuk tidak bersetuju...share lah kat wall mi maksud dia yang abg dah trasnlate ni...mudah2an info ni sampai kat diorg2 tu semua diluar sana...dan mudah2an semua manusia bersatu dibawah bumbung Islam...musuh kita bukan sesama Islam...musuh kita yang nyata adalah Dajjal Al Masih dan sekutu2nya...

      ** so lepas ni...berhati2 lah dalam berkawan.... dont trust 100% .

Jan 5, 2012

Jika aku rusuk kirinya....



Allah Yang Maha Pemurah, terimakasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan saya dengannya.

Terimakasih untuk saat-saat indah yang boleh kami nikmati bersama.
Terimakasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama.
Terimakasih untuk setiap saat-saat yang lalu.
Saya datang bersujud dihadapan-Mu,
Sucikan hati saya yaa Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidup saya.

Yaa Allah, jika saya bukan pemilik tulang rusuknya,
janganlah biarkan saya merindukan kehadirannya.
Janganlah biarkan saya melabuhkan hati saya di hatinya.
Kikislah pesonanya dari pelupuk mata saya
dan usirlah dia dari relung hati saya.
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.
Tolonglah saya agar dapat mengasihinya sebagai sahabat.


Tetapi jika Kau ciptakan dia untuk saya, yaa Allah,
tolong satukan hati kami.
Bantulah saya untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya.
Berikan saya kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.
Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan mau menerima saya
dengan segala kelebihan dan kekurangan saya sebagaimana saya telah Kau ciptakan.
Yakinkanlah dia bahwa saya sungguh-sungguh mencintai dan rela membagi suka dan duka saya dengan dia.

Yaa Allah Maha Pengasih, dengarlah doa saya ini.
Lepaskanlah saya dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu.
Allah Yang Maha Kekal, saya tahu Engkau senantiasa memberikan yang terbaik buat saya.
Luka dan keraguan yang saya alami pasti ada hikmahnya.


Ajarlah saya untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.
Jadilah kehendak-Mu dan bukan kehendak saya yang jadi dalam setiap bagian hidup saya, yaa Allah.
Amin….

p/s: doaku kau yang terakhir.
source: unknown

Buat bakal suamiku...

doaku pada Mu 


Doa ku untuk kamu.....

Dengan nama Allah,
Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan, Dia milikku tercipta buatku, Satukanlah hatinya dengan hatiku, Titipkanlah kebahagiaan antara kami, Agar kemesraan itu abadi ...

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi, Seiringkanlah kami melayari hidup ini, Ketepian yang sejahtera dan abadi, Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engaku takdirkan, Dia bukan milikku, Bawalah dia jauh dari pandanganku, Luputkanlah dia dari ingatanku, Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti... Berikanlah aku kekuatan, Menolak bayangannya jauh ke dada langit, Hilang bersama senja yang merah, Agar ku sentiasa tenang, Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu, Sesungguhnya apa yang telah Engkau Takdirkan, Adalah yang terbaik untukku, Sesungguhnya Engaku Maha Mengetahui, Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...
Cukupkanlah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku, Di dunia dan di akhirat, Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini, Janganlah Engaku biarkan aku bersendirian, Di dunia ini mahupun di akhirat, Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran, Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup, Kejalan yang Engaku redhai, Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah...

Ya Allah...
Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat, Dan peliharalah kami dari azab api neraka,

AMIN... AMIN... AMIN...
YaRabbal'aalamiin..

 p/s: abg, percayalah..sayang by hanya pada abg... by dah tunaikan janji by pada abg....