Search This Blog

Nov 14, 2011

Can I Just Run ?

Never will understand

Pernah tak rasa diri ni tertekan sgt...
Pernah tak rasa diri ni hilang arah..
Pernah tak rasa diri ni tak berkemampuan....

Disaat ini, aku rasa diri ni tak mampu tuk menahan segala masalah dan dugaan yang datang...
Walau seberapa kali aku cuba untuk atasi, masih tak mampu menanganinya....

Pernah tak rasa kita nak berubah,tp terhalang?
Pernah tak rasa apa yg kita ada dan dapat jauh dari mencukupi?
Pernah tak rasa nak lari dari semua masalah?

Orang akan cakp 'sabar, anggap ia sbagai satu dugaan'
Orang akan cakap 'insyaAllah semua akan jadi baik'
Orang juga akan cakap 'saya ada dibelakang awak'

Tapi berapa kerat je btl2 ada diblakang tuk support?
Semua masalah aku yang kena tanggung.. Semua perkara aku yang kena fikir untuk settle kan..
Aku tak mampu... Aku tak berupaya.... Buntu sudah aku fikir ....
Kenapa asyik aku yang kena???
Kenapa harus aku yang dipertanggungjawabkan???
Kenapa mesti aku yang sediakan???

Aku ingin lari...jauh dari semua tu..... Tapi.. aku bukan seorg yang pentingkan diri sendiri....
Sejauh mana lagi aku mampu bertahan.. Aku hanya mampu senyum..walau dalam hati merana.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul....
Tanggungjawab harus dilaksanakan.... When u hold the title of ' A Daughter'
By hook or by crook....

No comments:

Post a Comment

surat-surat untuk ku... hihi