Search This Blog

May 31, 2011

Lets read A B C D . . . . . .

BOY: A, B, C
GIRL: What?

BOY: Always Be Careful

GIRL: ahan then?

BOY: D, E, F, G

Girl : ??

BOY: Don't Ever Forget That

GIRL: ForGet That

BOY: I'm H, I

Girl: What H, I ?

BOY: Happilly Inlove
GIRL: so

BOY: J, K, L, M, Just Keep Loving Me

GIRL: and how about N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z ?

BOY: No Other Person Quite, Reasonable, Shall Treat U Very Well Xcept me You'll
Zee


men from mars , women from venus


there are things, that men dont understand about women..
and so do us, things that we can never understand men...
still, men and women can get married and sum are lucky to be together since then till now...
sum are not.. for those who not...
dont blame ur self or ur partner,
coz u never really understand ur partner
at the 1st place...

May 15, 2011

Kembali bercahaya....


Dear Diary,
im back on track! berkat kesabaran aku... alhamdulillah semuanya kembali seperti asal... my love came back... and my days filled with happiness n love.... no doubt that i love him and he is too...

Dear MIF,

thanks so much for coming back and for ur forgiveness, i promised tat i will never ever break ur heart again... its time for us to continue ape tujuan kita dlu... to be as one.... mendengar kembali kata2 syg dan pangilan manja yang dulu selalu abg pangil... feels like im the happiest girl ever..
cant wait to meet u and to be with u... to be ur only one... as u said..

Dear Diary,

the only thing i want now is to be happy with him eternaly.


InsyaAllah..... amin....

May 9, 2011

Entry yang ke-100 : Aku sayang Dia :

Ok..actly takde nak tulis ape pn....
dgn entry ini..maka ckup la entries aku kat blog ni yang ke 100.... hohohoho *org lain dah beratus2 dah,,,tp, ada ak kesah??? hahahah

ermm jst nk bgtau yang i love my sayang sooo muchhhh! love him so much oke... no one but him can make me feel happy.....

malas lah nk tulis lagi.. oke la..takat ni jek

* nak balik rumah nk tdo..leteyyyy keje beb

May 8, 2011

Kisah Gadis Itu : Mengapa semuanya terjadi?

Di suatu ketika

abang: Hey pompuan, cepat sikitla! ingat kau sorang je ke nak guna bilik air, aku pun nak mandi jugak..berangan lah tu

adik : kakak ni sibukla, orang nak tengok kartunla..beli la TV sendiri

Mak: Abang, tolong temankan adik nak cari buku dia, abang: ah..malasla mak, biarla dia pergi sendiri, bukan dia takde kaki nak berjalan

Mak: ni apa masak nasi macam ni? bubur ke nasi ni? berapa banyak air kakak letak ni?..ayah kau marahla macam ni..haii, memang tak boleh harap langsunglah ada anak dara macam ni

Ayah: Ayah sibukla kakak, takpela, kakak dah menang anugerah tu kira baguslah, ayah tak dapat datangla, ajak mak ke abang pergi tengok

Di suatu ketika

Lelaki ajnabi: Tiap kali saya bangun je dari tidur, awak la orang pertama yang muncul dalam fikiran saya

Lelak iajnabi : Siapa yang dapat awak memang lelaki yg sangat beruntung, awak cantik, lembut, sporting...

Lelak ajnabii: Eh, saya tak kisahla, awak punya pasal saya mati pun takpe, baru je 20 minit saya tunggu, saya faham jalan jem, jangan la risau ya

Lelaki ajnabi: (SMS)I miss you so much

Lelaki ajnabi: (SMS) Jaga diri bebaik taw..

Lelaki ajnabi: (SMS)awak, awak sayang saya tak?..

Lelaki ajnabi: Mengenali diri awak merupakan perkara paling indah dalam hidup saya awak tau tak

Di suatu ketika yang lain pula

Ayah: Anak tak mengenang budi! Kau conteng arang kemuka bapak kau ni..mana aku nak letak muka aku ni ha? Aku hantar sekolah ugama pun tak menjadi apa-apa langsung pada kau..Hisshhh..kalau aku ikutkan hati aku ni…!!

Mak: Kenapa la kakak buat macam ni, tak ingat Tuhan ke? Tak ingat mak ayah ke? *Selama ni apa yang kurang kami bagi pada kakak? * kakak kan solat..

Abang: Halau je dia keluar dari rumah ni..memang tak guna punya pompuan..biar jadi jalang je terus

Adik: Mengandung tu macam yang ada baby dalam perut tu ke?

*Selama ni apa yang kurang kami bagi pada kakak? *

1. Kasih sayang,

2. Rasa Hormat dan Dihargai

3. Pujian , Perangsang dan Semangat

Kesimpulan dan Peringatan:

Sayangi, hormati dan hargai saudara perempuan kamu dan anak perempuan kamu. Bersikap adil dan berperikemanusiaan pada mereka. Kepada ibubapa, pupukkan semangat ‘We are one team/ Kami adalah sebuah pasukan’ dalam jiwa anak-anak. Bajai nilai-nilai dan semangat membela dan toleransi sesama anak lelaki dan perempuan. INI BUKAN bermaksud memanjakan mereka berlebih-lebihan. Tetapi bersikap adil dan bertindaklah sebagai manusia islam yang beriman.

Kebanyakkan remaja perempuan yang datang dari latarbelakang keluarga yang harmoni, perhatian, dan kasih sayang yang terisi dengan adil, tidak akan mudah CAIR dengan pujuk rayu lelaki ajnabi kerana diri mereka tidaklah dahagakan perhatian, pujian dan penghargaan kerana segalanya itu telah pun mereka perolehi dari kalangan keluarga sendiri

.

May 6, 2011

dugaan Nya..

dear Dairy,

ntah nape keblakangn ni aku asyik pk kan tentang sesuatu yang amat merisaukan aku...
soal kesihtan aku.... aku tak tahu pada sape aku patut luahkan...
pada dia ?? hurmm lansung tak hiraukan aku.. aku takut kalau2 dia tak blh trma...

May 5, 2011

Terasa rindu pada kegembiraan...


Dear Diary,

It's been almost 2 months aku dan dia dingin..
tiada kata sayang.. tiada ucapan rindu...
masih lama lagikah aku perlu dihukum sedemikian?
aku amat merindui dia.. suara dia.. panggilan manja dari dia...

Terasa rindu aku pada kegembiraan...
terasa sedih aku pada kerinduan ni...

acap kali aku memohon maaf dari dia..
tp mungkin semuanya tak kan kembali seperti dulu??

Dear Dairy,

sampaikan pada nya yang aku rindukan dia...
tapi dalam masa yang sama..aku keliru....
aku tak nak susahkan dia lagi...

aku perlu berpijak dibumi yang nyata...
aku perlu terima semua ni.. walaupun berat..

teramat aku sygkan dia...
tapi aku tak nampak kemana arah akhirnya kami nanti...

Ya Allah...
berikan lah hamba Mu ini petunjuk....

aku tak ingin 2 tahun itu sia2 saja tanpa ada improvement...
ia bukan 1 jangka masa yang pendek... sepanjang waktu itu hanya nama dia dalam hati aku..
cuma skali khilaf aku pada dia...sbgai manusia biasa..aku tak lari dari melakukan kesilapan..
dan kesilapan itu berpunca dari dendam aku kpada insan yang bernama lelaki jugak....

pelik... berdendam dgn lelaki tapi bercinta pn dengan lelaki jugak....
hurmmm tah lah.... aku harus padamkan api dendam aku kalau tak..
akhirnya akan membakar diri aku sndiri....

~ ingin aku akhiri semua ini dgn menjadi yang halal pada mu -MIF ~