Search This Blog

Mar 27, 2011

Aku kalah.....

Aku kalah... yup..aku kalah pada apa?? aku kalah pada dendam aku sndiri... 1st time aku buat keje bodoh nie.... apa aku rasa skrg?? aku rasa cam nk mati pn ada.... aku rasa bersalah pada MIF... aku rasa bersalah sbb buat dia cam tu... tapi xde sekelumat pn prasaan aku tuk duakan dia....atau tipu dia... aku cume nak hapuskan dendam aku...

Aku sayang MIF... aku tak tahu knpa aku boleh sayang MIF separuh mati...tapi aku sayang dia...
dan aku tahu... mungkin pasni sukar..payah dah aku untuk mendapatkan kepercayaan dia...

Aku kena berpijak dibumi yang nyata...dan aku kena bertanggungjawab ke atas hati dia yang terluka disebab kan dendam aku...aku dh luka kan hati dia... ya Allah.. jahat nya aku.... apa aku dah lakukan ni??? Allah Maha Pengampun bagi umat2 Nya yang bertaubat.... tapi, boleh kah dia maafkan aku dan terima aku kembali.... ??boleh kah dia... ?? atau...aku akn terus dipinggirkan dan menjadi sejarah bagi dia....? wallahua'lam... aku berserah pada Dia.... moga2 Dia mendengar doa2 aku....

Segala dendam aku slma ni harus aku lupus kan... mesti.. btl lah org cakap... jangan berdendam kelak badan binasa..... aku dah tak kisah kalau Fa atau awek dia bace entry aku ni.... tapi yang pasti aku tak kan mintak maaf dgn dorang... i dont want to do this, but u force me to do it fa...

Tak banyak yang aku boleh lakukan skrg ni.. .dalm usia perhubungan kami yang hampir mencecah 2tahun.... aku dah tak boleh fikir lagi apa penghujung cerita kami lepas ni... dan aku tak sanggup nk fikir consequences didepan hari.... Segalanya aku dah perjeleskan..tapi aku tetap tak puas hati selagi aku tak berdepan dgn MIF dan jelas kan pada dia face to face.... aku tahu, dia masih lagi ragu2 dgn penjelaskan aku kat sms... aku tahu... aku pernah lalui ape yang dia lalui...perit nya bila org yang kita sayang tipu atau membelakangkan kita..... tapi aku tak salahkan dia sbb semua yang berlaku ni salah fa dan salah aku secara tak lansung...

Mimi Nazreen... seseorg pernah berkata pada aku... 'awk ni seorang yang sgt mistik, sukar tuk memahami awk...tp ingtlah, jgn kerana sifat dendam awk memakan diri sendiri, jgn diikutkan sgt hati awk tu, berwaspadalah..' ~ org tu aku kawan aku kat johor..nama dia Zam, seorg ustaz kat jbtan agama muar... Aku cuma memandang enteng tentang apa yang dia bgtaw aku tu..kerana bagi aku...selagi org tak kacau aku...memang aku tak akan kacau org...tapi kalau mereka2 yang mulakan dulu, kacau aku..mmg tak kan aku lepaskan camtu je... 'sarang tebuan jangan dijolok kalau takut disengat' .

Mengingat kembali perkara2 yang aku dah lakukan...mmg kdg2 terfikir jgk.. puaskah aku mendajalkan org?? "Tapi dia yang mulakan dulu, kalo dia tak permainkan aku dulu,xde la aku buat sume ni ".. 'tp skrg kau rasakan akibat dari dendam kau... org yang kau sayang jadi mangsa.... kau jahat mimi kau jahat!'

Apa lagi yang harus lakukan...??? segalanya dah musnah.... kalaulah dapat aku perjelaskan semua nya...tentu semua ni akn dpt diselesaikan...dan tentu mif akn faham apa motif aku...

to Erin dan Raihana....thanks kerana korang sll ada dgn aku..walaupun org lain tak percayakan aku...tapi korang tetap pertahankan aku... trma kasih my sis.... aku akn ingt jasa korang smpai bila2...

to abg... org hanyalah insan biasa yang sering hilang pertimbangan disaat kewarasan dikuasa nafsu dan amarah.... org hanyalah insan biasa yang selalu melakukan kesilapan... tapi org juga insan, manusia yang bisa berubah.... kehadiran abg selama hampir 2 tahun ni byk menyedarkan org ttng pelbagai perkara... tapi org tak boleh paksa abg... org tk boleh aspect abg akan terima org balik seperti dulu... sbb org tahu... abg mgkin benci org or dah tak sayangkan org cam dulu.... Org serah semua pda Dia.... kalo jodoh kita pjg, kita akn diberi peluang skali lagi tuk memperbaiki diri masing2.... tp kalo sebalik nya...org hanya mampu menyanyi kenangan kita besama dulu.....

Firman Allah SWT:
“Dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak ingin bahwa Allah mengampunimu?”
(Surah an-Nur : 21)

No comments:

Post a Comment

surat-surat untuk ku... hihi